Last van klanten die niet betalen?

Heb je als onderneming te maken met B2B klanten die niet betalen? Quitte neemt dit voor jou in handen en houdt je op de hoogte van elke stap. Zo kan jij focussen op je eigen werk.

We innen snel en volledig juridisch zonder dure tussenkomst van een advocaat of rechtbank.

Vul het formulier in en start vrijblijvend jouw claim.
Q-Nails
Q-Nails
Groothandel in cosmetica
Lees verder
Alle dossiers werden steevast succesvol afgerond. Ik ben zeer tevreden van de werking van Quitte.be!
Lieselot De Ruytter
Lieselot De Ruytter
Naaiatelier Stitch
Lees verder
Het geschil met mijn klant is door Quitte tot een goed einde gebracht, ik ben zeer tevreden met het resultaat.
Anthony Aerssens
Anthony Aerssens
Polybull
Lees verder
Vaak volgt de betaling al na één brief van Quitte. De medewerkers komen serieus over en weten perfect wat juridisch mogelijk is.
Patriek Le Roy
Patriek Le Roy
’t Eierboerke
Lees verder
Ik kon mijn klant nooit bereiken en kreeg geen reactie op betaalherinneringen. Toen ik Quitte inschakelde, belde de grote baas mij plots zelf op. Ieder zijn job.
Arnaud de Vicq
Arnaud de Vicq
Studio Boîte
Lees verder
Onze ervaring? : écht letterlijk: 'kort en krachtig'. Dankzij de interventie van Quitte ontvingen we - na zelf maanden aandringen - het tegoed saldo binnen de 24 u.
Kaat De Malsche
Kaat De Malsche
Fotografe
Lees verder
Na maanden persoonlijke betaalherinneringen te hebben uitgestuurd, is Quitte erin geslaagd van mijn klant meteen te laten betalen. Zó blij dat ik mij hier niet meer druk in moet maken!
Ronny Daenen
Ronny Daenen
HomeCareService
Lees verder
Tot op heden zijn al onze openstaande achterstallige facturen altijd betaald geweest. Dank je wel Quitte, wij blijven bij jullie. Top!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
Wij contacteren jou binnen 24u met verdere vragen.

Waarom Quitte?

quitte waarom 1

Start zonder kosten

Je onbetwiste B2B-facturen invorderen via Quitte kost je niets. Het is je klant die de eindfactuur betaalt. Je krijgt altijd onze volledige service, zonder verdoken kosten.

quitte waarom 3

Persoonlijke
aanpak

De invordering van jouw onbetaalde facturen is voor Quitte meer dan een geautomatiseerd proces. Elke situatie is anders en vanuit dat idee gaan wij te werk.

quitte waarom 2

Voor grote en kleine zakelijke facturen

Voor Quitte is elke euro het waard. Wij willen het geld terugvorderen waar jij recht op hebt. Het bedrag dat op je factuur staat is hierbij niet van belang.

quitte waarom 4

Minnelijke en gerechtelijke invordering

Bij Quitte hebben we alles en iedereen in huis om elk type invordering aan te pakken.

Hoe gaan we te werk?

Terwijl jij focust op je eigen job, gaan wij voor jou aan de slag. Geen zorgen, we houden je op de hoogte van elke stap. Wil je ons inschakelen? Dit is hoe het werkt:

1

Jij bezorgt ons de onbetaalde facturen

Illustratie voor het bezorgen van een factuur

2

Wij bellen jou op

Illustratie voor telefonisch contact

3

Wij regelen alles, jij volgt mee

Illustratie voor online opvolging van de status van je factuurinvordering

4

Je ontvangt jouw geld

Illustratie voor het innen van een factuur

Wat kost het jou?

Goede vraag, simpel antwoord: meestal niets. In de meeste gevallen kunnen we alle kosten op jouw klant verhalen.

Hoe dan ook kom je bij ons nooit voor verrassingen te staan. We zijn transparant en informeren je voor we een claim starten en maken nooit onverwachtse kosten zonder je goedkeuring.

 

 

Wil je meer details?

Illustratie voor vragen rond de kostprijs

‘Bij invordering denken mensen aan grote bedragen en lange procedures. Maar dat is vaak niet zo. Het loont al de moeite om Quitte in te schakelen voor kleine facturen van enkele honderden euro. Zo heb je snel jouw geld en jouw nachtrust terug.’

QUITTE LOGO BEELDMERK CIRKEL

De kosten zijn meestal voor jouw klant, jij betaalt dan niets. De voorwaarden daarvoor zetten we jou uiteen in het gesprek meteen na het indienen van jouw claim.

mensen op de bank 2 1

Heb je nog vragen?

Snappen we! We denken zelf ook graag verder. Misschien vind je het antwoord bij onze veelgestelde vragen (FAQ). En anders contacteer je ons gerust. Wij helpen je met plezier.

Illustratie voor resterende vragen

Eens je jouw factuur naar Quitte hebt verstuurd, krijg je binnen de 24 uren een telefoontje van ons. Na onze tussenkomst, krijgt jouw klant vijf werkdagen om aan ons te betalen. Doet hij dit? Dan storten wij het geld meteen door naar jouw rekening.


Doet hij dit niet? Dan gaat de deurwaarder binnen de vijf werkdagen langs bij jouw klant. Na het bezoek van de deurwaarder krijgt jouw klant een maand en acht dagen om ons te betalen.


Doet hij dit nog altijd niet? Dan zorgt de deurwaarder voor een uitvoerbare titel waarmee hij jouw klant juridisch kan dwingen tot betaling, indien nodig door beslag te leggen op zijn bezittingen, bankrekeningen, … zonder tussenkomst van een advocaat of rechtbank! Alle betalingen en opbrengsten worden dan meteen naar jouw rekening gestort.


Conclusie: in het slechtste geval kunnen we jouw klant juridisch dwingen tot betaling binnen een termijn van gemiddeld anderhalve maand. In het beste geval, ontvang je jouw geld binnen de week!

Enkel als we de deurwaarder moeten inschakelen vragen we een klein voorschot dat je terugkrijgt bij de uitbetaling. Er zijn drie mogelijke scenario’s:


Scenario 1: geen voorschot, termijn van max. 1 week
Jouw klant betaalt binnen de vijf werkdagen na onze tussenkomst. Het geld (= volledige factuurbedrag) wordt meteen doorgestort naar jouw rekening.


Scenario 2: voorschot, korte termijn (max. 6 weken)
Jouw klant betaalt niet binnen de vijf werkdagen na onze tussenkomst. Afhankelijk van de grootte van het in te vorderen bedrag betaal je ons een voorschot tussen 79 en 250 euro om de deurwaarder in te schakelen.


Jouw klant betaalt ons binnen de maand en acht dagen na het bezoek van de deurwaarder.
Het geld (= volledige factuurbedrag + voorschot) wordt meteen doorgestort op jouw rekening.


Scenario 3: voorschot, termijn van 5 tot gemiddeld 8 weken
Jouw klant betaalt niet binnen de vijf werkdagen na onze tussenkomst. Afhankelijk van de grootte van het in te vorderen bedrag betaal je ons een voorschot tussen 79 en 250 euro om de deurwaarder in te schakelen.


Jouw klant betaalt ons niet binnen de maand en acht dagen na het bezoek van de deurwaarder. De deurwaarder gaat over tot een gedwongen uitvoering.


Elke betaling en opbrengst (al dan niet volgens een goedgekeurd afbetalingsplan) wordt meteen doorgestort op jouw rekening inclusief het betaalde voorschot. 

 

Samengevat: enkel als we de deurwaarder inschakelen vragen we een klein voorschot dat je integraal terugkrijgt bij de uitbetaling. 

Voor onze diensten vragen we een forfaitaire vergoeding van € 40,00 (ex. BTW) alsook de kosten van de deurwaarder per dossier. Deze vergoedingen worden altijd op jouw klant verhaaldAls de te innen factuur (deels) geïnd worden vragen we ook een succes fee van vijftien procent op het te innen bedrag. Die laatste vergoeding en eventuele bijkomende prestaties worden zoveel mogelijk op jouw klant verhaald, tenminste als je algemene voorwaarden hanteert die een toereikende schadevergoeding wegens niet-betaling voorzien.

 

Enkel in het geval van een faillissement van jouw klant zal je deze vergoedingen zelf dienen te betalen. We doen er vooraf natuurlijk alles aan om dit te vermijden door standaard een kosteloos onderzoek naar de financiële situatie van jouw klant uit te voeren.

Blijf op de hoogte met Quitte!

Abonneer je nu op onze nieuwsbrief en krijg onze tips & tricks over facturering en het juridisch kader errond rechtstreeks in jouw inbox.

Last van klanten die niet betalen?
Wij helpen jou.

Quitte – Invordering bv

BTW BE0773.624.884

Scroll naar boven