Last van klanten die niet betalen?
We innen snel en volledig juridisch zonder dure tussenkomst van een advocaat of rechtbank.
Vul het formulier in en start vrijblijvend jouw claim.
- Start zonder kosten
- Voor grote en kleine zakelijke facturen
- Professionele opvolging
- Duidelijk proces met snelle betalingen
Waarom Quitte?
Start zonder kosten
Je onbetwiste B2B-facturen invorderen via Quitte kost je niets. Het is je klant die de eindfactuur betaalt. Je krijgt altijd onze volledige service, zonder verdoken kosten.
Persoonlijke
aanpak
De invordering van jouw onbetaalde facturen is voor Quitte meer dan een geautomatiseerd proces. Elke situatie is anders en vanuit dat idee gaan wij te werk.
Voor grote en kleine zakelijke facturen
Voor Quitte is elke euro het waard. Wij willen het geld terugvorderen waar jij recht op hebt. Het bedrag dat op je factuur staat is hierbij niet van belang.
Minnelijke en gerechtelijke invordering
Bij Quitte hebben we alles en iedereen in huis om elk type invordering aan te pakken.
Hoe gaan we te werk?
1
Jij bezorgt ons de onbetaalde facturen
2
Wij bellen jou op
3
Wij regelen alles, jij volgt mee
4
Je ontvangt jouw geld
Wat kost het jou?
Goede vraag, simpel antwoord: meestal niets. In de meeste gevallen kunnen we alle kosten op jouw klant verhalen.
Hoe dan ook kom je bij ons nooit voor verrassingen te staan. We zijn transparant en informeren je voor we een claim starten en maken nooit onverwachtse kosten zonder je goedkeuring.
Wil je meer details?
‘Bij invordering denken mensen aan grote bedragen en lange procedures. Maar dat is vaak niet zo. Het loont al de moeite om Quitte in te schakelen voor kleine facturen van enkele honderden euro. Zo heb je snel jouw geld en jouw nachtrust terug.’
De kosten zijn meestal voor jouw klant, jij betaalt dan niets. De voorwaarden daarvoor zetten we jou uiteen in het gesprek meteen na het indienen van jouw claim.
Heb je nog vragen?
Snappen we! We denken zelf ook graag verder. Misschien vind je het antwoord bij onze veelgestelde vragen (FAQ). En anders contacteer je ons gerust. Wij helpen je met plezier.
Eens je jouw factuur naar Quitte hebt verstuurd, krijg je binnen de 24 uren een telefoontje van ons. Na onze tussenkomst, krijgt jouw klant vijf werkdagen om aan ons te betalen. Doet hij dit? Dan storten wij het geld meteen door naar jouw rekening.
Doet hij dit niet? Dan gaat de deurwaarder binnen de vijf werkdagen langs bij jouw klant. Na het bezoek van de deurwaarder krijgt jouw klant een maand en acht dagen om ons te betalen.
Doet hij dit nog altijd niet? Dan zorgt de deurwaarder voor een uitvoerbare titel waarmee hij jouw klant juridisch kan dwingen tot betaling, indien nodig door beslag te leggen op zijn bezittingen, bankrekeningen, … zonder tussenkomst van een advocaat of rechtbank! Alle betalingen en opbrengsten worden dan meteen naar jouw rekening gestort.
Conclusie: in het slechtste geval kunnen we jouw klant juridisch dwingen tot betaling binnen een termijn van gemiddeld anderhalve maand. In het beste geval, ontvang je jouw geld binnen de week!
Enkel als we de deurwaarder moeten inschakelen vragen we een klein voorschot dat je terugkrijgt bij de uitbetaling. Er zijn drie mogelijke scenario’s:
Scenario 1: geen voorschot, termijn van max. 1 week
Jouw klant betaalt binnen de vijf werkdagen na onze tussenkomst. Het geld (= volledige factuurbedrag) wordt meteen doorgestort naar jouw rekening.
Scenario 2: voorschot, korte termijn (max. 6 weken)
Jouw klant betaalt niet binnen de vijf werkdagen na onze tussenkomst. Afhankelijk van de grootte van het in te vorderen bedrag betaal je ons een voorschot tussen 79 en 250 euro om de deurwaarder in te schakelen.
Jouw klant betaalt ons binnen de maand en acht dagen na het bezoek van de deurwaarder.
Het geld (= volledige factuurbedrag + voorschot) wordt meteen doorgestort op jouw rekening.
Scenario 3: voorschot, termijn van 5 tot gemiddeld 8 weken
Jouw klant betaalt niet binnen de vijf werkdagen na onze tussenkomst. Afhankelijk van de grootte van het in te vorderen bedrag betaal je ons een voorschot tussen 79 en 250 euro om de deurwaarder in te schakelen.
Jouw klant betaalt ons niet binnen de maand en acht dagen na het bezoek van de deurwaarder. De deurwaarder gaat over tot een gedwongen uitvoering.
Elke betaling en opbrengst (al dan niet volgens een goedgekeurd afbetalingsplan) wordt meteen doorgestort op jouw rekening inclusief het betaalde voorschot.
Samengevat: enkel als we de deurwaarder inschakelen vragen we een klein voorschot dat je integraal terugkrijgt bij de uitbetaling.
Voor onze diensten vragen we een forfaitaire vergoeding van € 40,00 (ex. BTW) alsook de kosten van de deurwaarder per dossier. Deze vergoedingen worden altijd op jouw klant verhaald. Als de te innen factuur (deels) geïnd worden vragen we ook een succes fee van vijftien procent op het te innen bedrag. Die laatste vergoeding en eventuele bijkomende prestaties worden zoveel mogelijk op jouw klant verhaald, tenminste als je algemene voorwaarden hanteert die een toereikende schadevergoeding wegens niet-betaling voorzien.
Enkel in het geval van een faillissement van jouw klant zal je deze vergoedingen zelf dienen te betalen. We doen er vooraf natuurlijk alles aan om dit te vermijden door standaard een kosteloos onderzoek naar de financiële situatie van jouw klant uit te voeren.