FAQ

Heb je nog vragen of twijfels? Je bent niet alleen. Deze vragen stelden anderen al voor jou. Wij spelen open kaart en delen alle details.

Illustratie voor de FAQ-pagina

Eens je jouw factuur naar Quitte hebt verstuurd, krijg je binnen de 24 uren een telefoontje van ons. Na onze tussenkomst, krijgt jouw klant vijf werkdagen om aan ons te betalen. Doet hij dit? Dan storten wij het geld meteen door naar jouw rekening.


Doet hij dit niet? Dan gaat de deurwaarder langs bij jouw klant. Na het bezoek van de deurwaarder krijgt jouw klant een maand en acht dagen om aan ons te betalen.


Doet hij dit nog altijd niet? Dan zorgt de deurwaarder voor een uitvoerbare titel waarmee hij jouw klant juridisch kan dwingen tot betaling zonder tussenkomst van een advocaat of rechtbank! Alle betalingen en opbrengsten worden dan meteen naar jouw rekening gestort.


Conclusie: in het slechtste geval kunnen we jouw klant juridisch dwingen tot betaling binnen een termijn van gemiddeld anderhalve maand, in het beste geval ontvang je jouw geld binnen de week!

Enkel als we de deurwaarder moeten inschakelen vragen we een klein voorschot dat je terugkrijgt bij de uitbetaling. Er zijn drie mogelijke scenario’s:


Scenario 1: geen voorschot, termijn van max. 1 week
Jouw klant betaalt binnen de vijf werkdagen na onze tussenkomst. Het geld (= volledige factuurbedrag) wordt meteen doorgestort naar jouw rekening.


Scenario 2: voorschot, korte termijn (max. 6 weken)
Jouw klant betaalt niet binnen de vijf werkdagen na onze tussenkomst. Afhankelijk van de grootte van het in te vorderen bedrag betaal je ons een voorschot tussen 79 en 250 euro om de deurwaarder in te schakelen.


Jouw klant betaalt ons binnen de maand en acht dagen na het bezoek van de deurwaarder.
Het geld (= volledige factuurbedrag + voorschot) wordt meteen doorgestort op jouw rekening.

 

Scenario 3: voorschot, termijn van 6 tot gemiddeld 8 weken
Jouw klant betaalt niet binnen de vijf werkdagen na onze tussenkomst. Afhankelijk van de grootte van het in te vorderen bedrag betaal je ons een voorschot tussen 79 en 250 euro om de deurwaarder in te schakelen.


Jouw klant betaalt ons niet binnen de maand en acht dagen na het bezoek van de deurwaarder. De deurwaarder gaat over tot een gedwongen uitvoering.


Elke betaling en opbrengst (al dan niet volgens een goedgekeurd afbetalingsplan) wordt meteen doorgestort op jouw rekening inclusief het betaalde voorschot. 

 

Samengevat: enkel als we de deurwaarder inschakelen vragen we een klein voorschot dat je integraal terugkrijgt bij de uitbetaling. 

Voor onze diensten vragen we een forfaitaire vergoeding van € 40,00 (ex. BTW) alsook de kosten van de deurwaarder per dossier. Deze vergoedingen worden altijd op jouw klant verhaaldAls de te innen factuur (deels) geïnd worden vragen we ook een succes fee van vijftien procent op het te innen bedrag. Die laatste vergoeding en eventuele bijkomende prestaties worden zoveel mogelijk op jouw klant verhaald, tenminste als je algemene voorwaarden hanteert die een toereikende schadevergoeding wegens niet-betaling voorzien.

 

Enkel in het geval van een faillissement van jouw klant zal je deze vergoedingen zelf dienen te betalen. We doen er vooraf natuurlijk alles aan om dit te vermijden door standaard een kosteloos onderzoek naar de financiële situatie van jouw klant uit te voeren.

De procedure die we op onze website behandelen betreft invordering van onbetwiste B2B-facturen, d.w.z. facturen gericht aan zelfstandigen en ondernemingen.


Maar geen nood, ook als jouw klant geen ondernemings- of BTW-nummer heeft (m.a.w. als het een particuliere klant betreft) kan je bij ons terecht!


Wij hebben evengoed de tools en kennis in huis om uw particuliere klanten aan te zetten tot betaling.


En ook als zij na onze tussenkomst niet overgaan tot betaling weten we steeds de snelste en meest kostenbesparende methode te kiezen om tot gedwongen invordering over te gaan. We werken exclusief samen met een Nationaal Kantoor van Gerechtsdeurwaarders en met vaste advocaten met specialisatie in invordering van alle types onbetaalde facturen


Klik op , vul uw gegevens in, duid bij de gegevens van jouw klant aan dat het een particulier betreft en vul zijn of haar verdere gegevens aan.


Wij nemen vervolgens contact met u op wanneer het u het beste uitkomt.


Op de invordering van facturen gericht aan particulieren gelden andere procedures en algemene
voorwaarden die bij aanvang van een case met u worden doorgenomen.

Ongeacht of jouw klant de factuur betwist of niet, onze werkwijze blijft hetzelfde. Jij dient jouw claim online in en wij nemen binnen de 24 uur contact met je op.


Onze ervaring laat ons toe te beoordelen in hoeverre de betwisting makkelijk onderuit te halen is. Wij contacteren jouw klant en manen hem of haar gemotiveerd aan om de factuur alsnog te betalen binnen een termijn van vijf dagen.


Betaalt je klant nog steeds niet? Afhankelijk van de situatie bepalen we de te volgen procedure met één belangrijk uitgangspunt: we kiezen altijd de snelste én meest kostenbesparende methode.

 

Wat zijn dan de verschillen met de invordering van een onbetwiste factuur?


Omdat je klant de factuur heeft betwist, moet een rechter eerst een oordeel vellen. Geen zorgen, je hoeft zelf niets te doen. Bovendien dien je ook geen hoge bedragen te betalen om de procedure te starten. Je betaalt enkel een voorschot van maximum 250 euro.


Verder regelen wij alles voor jou. We brengen je klant voor de rechtbank, onze advocaat pleit op de zitting en we zorgen voor een vonnis waarmee we jouw klant kunnen dwingen tot betaling. De gemiddelde termijn waarop we de zaak voor een rechter krijgen is in dit geval slechts 1 maand.


Je ziet het dus, qua termijnen en kosten verschilt de procedure weinig met de standaard invordering van onbetwiste facturen. Het grote verschil is dat er bij een betwiste factuur wel een rechter moet tussenkomen.


Gelukkig kost dit weinig tijd en geld dankzij onze samenwerking met onze partners in de juridische wereld. Bovendien worden de eventuele gemaakte kosten achteraf steeds teruggevorderd bij jouw klant. Zo blijft de procedure volledig gratis voor jou!

Wil je nog iets anders weten?

Wij antwoorden met plezier op elke vraag. 

Q-Nails
Q-Nails
Groothandel in cosmetica
Lees verder
Alle dossiers werden steevast succesvol afgerond. Ik ben zeer tevreden van de werking van Quitte.be!
Lieselot De Ruytter
Lieselot De Ruytter
Naaiatelier Stitch
Lees verder
Het geschil met mijn klant is door Quitte tot een goed einde gebracht, ik ben zeer tevreden met het resultaat.
Anthony Aerssens
Anthony Aerssens
Polybull
Lees verder
Vaak volgt de betaling al na één brief van Quitte. De medewerkers komen serieus over en weten perfect wat juridisch mogelijk is.
Patriek Le Roy
Patriek Le Roy
’t Eierboerke
Lees verder
Ik kon mijn klant nooit bereiken en kreeg geen reactie op betaalherinneringen. Toen ik Quitte inschakelde, belde de grote baas mij plots zelf op. Ieder zijn job.
Arnaud de Vicq
Arnaud de Vicq
Studio Boîte
Lees verder
Onze ervaring? : écht letterlijk: 'kort en krachtig'. Dankzij de interventie van Quitte ontvingen we - na zelf maanden aandringen - het tegoed saldo binnen de 24 u.
Kaat De Malsche
Kaat De Malsche
Fotografe
Lees verder
Na maanden persoonlijke betaalherinneringen te hebben uitgestuurd, is Quitte erin geslaagd van mijn klant meteen te laten betalen. Zó blij dat ik mij hier niet meer druk in moet maken!
Ronny Daenen
Ronny Daenen
HomeCareService
Lees verder
Tot op heden zijn al onze openstaande achterstallige facturen altijd betaald geweest. Dank je wel Quitte, wij blijven bij jullie. Top!

Blijf op de hoogte met Quitte!

Abonneer je nu op onze nieuwsbrief en krijg onze tips & tricks over facturering en het juridisch kader errond rechtstreeks in jouw inbox.

Last van klanten die niet betalen?
Wij helpen jou.

Quitte – Invordering bv

BTW BE0773.624.884

Scroll naar boven